Medal Of Honor Wiki
Advertisement

Sturmgewehr 44, bardziej znany jako StG-44 lub MP-44 - niemiecki karabin szturmowy, opracowany podczas II Wojny Światowej, jednak druga nazwa nie jest prawidłowa, ponieważ oznacza: "pistolet maszynowy"(Maschinenpistole).

Jest "Pierwszym na świecie prawdziwym karabinkiem automatycznym". Ten wzór broni dal początek takiej dużej klasie broni, jak Automaty.

Historia[]

Podczas drugiej wojny światowej walki piechoty oparte były głównie na pistoletach maszynowych i karabinach, które stanowiły podstawę broni ręcznej. Szybko jednak okazało się, że walki w nowoczesnej wojnie zwłaszcza na terenach pozamiejskich, głownie toczą się na dystansie 300 do 500 metrów. Pistolety maszynowe na tym dystansie były bezużyteczne, a karabiny nie były w stanie postawić zapory ogniowej. Niemcy opracowali nabój pośredni, po czym firma Haenel zaproponowała projekt Hugo Schmeissera, jako broń, która będzie strzelała tym nabojem. Nowoczesny projekt szybko przeobrażono w próbną partie prototypów zwanych Mkb42 (Maschinenkarabiner 1942). Wysłano je na front wschodni by prowadzić testy w boju. Adolf Hitler uważał, że należy rozwijać pistolety maszynowe, a Mkb 42 to zbędna fanaberia. Lecz w 1943 roku stworzono poprawioną wersję i dla niepoznaki nazwano ją MP43 (Maschinenpistol 1943). Po zebraniu raportów, które świadczyły o niesamowitych wynikach MP43, zaprezentowano broń Hitlerowi. Wódz III Rzeszy zachwycony nowym typem broni, po zobaczeniu raportów i realnych możliwości tego oręża, nakazał natychmiastową produkcję, a karabinek nazwał Sturmgewehr 44. Wielu Niemców, którzy walczyli podczas I wojnie światowej miało ogromny sentyment do szturmów i oddziałów szturmowych, dlatego tak nazwano StG44. Sama broń okazała się upragnionym Wunderwaffe, jeżeli chodzi o broń strzelecką, lecz pojawiła się na masową skalę zbyt późno by odmienić losy wojny.

Medal of Honor: Underground[]

Opis broni i rozgrywka[]

Stgmohu.jpg

W Medal of Honor: Underground Stg44 jest najmocniejszą bronią, wyróżnia się zbalansowaniem, ma dobrą szybkostrzelność, zadaje duże obrażenia i ma mały rozrzut. W rękach wroga jest niezwykle groźną maszynką. Niemcy z tej broni prowadzą celny ogień i zadają duże obrażenia. O dziwo broń ta jest klasyfikowana w tej grze jako SMG (pol. Pistolet maszynowy), co jest niedopatrzeniem ze strony twórców.

Występowanie[]

  • Misja 4 "Wewelsburg: the Dark Camelot"
  • Misja 7 "Liberation"

Medal of Honor: Allied Assault[]

Opis broni i rozgrywka[]

Wstęp do misji "Die Sturmgewehr" oraz opis StG 44.

Łącząc możliwość prowadzenia walki praktycznie na wszystkich dystansach i mając 30 naboi w magazynku, STG 44 to bardzo dobry wybór. Zabija z 3-5 strzałów w korpus (lub z 1 strzał w głowę), ma dobrą celność i krótki czas ładowania, w porównaniu z innymi podobnymi rodzajami broni. Jednak ma jedną poważną wadę — silny odrzut, lecz jest on łatwy do kontroli. Bardzo ważne dla strzelania na małej odległości celować w krocze przeciwnika (bo ze względu na odrzut broni będzie "latać" w górę) lub nawet przyjęcie pozycji leżącej. Ogólnie rzecz biorąc, pomimo swojej wady, STG 44 jest uniwersalną i popularną w trybie multiplayer bronią. W trybie wieloosobowym w Medal Of Honor: Allied Assault Stg jest najmocniejszy i jest zdecydowanie najczęstszym wyborem po stronie państw osi. Kiepski balans w porównaniu do amerykańskiego BAR'a i innych broni sprawił że broń w dodatku Breaktrough została znerfiona. Dużą przewagę miał przez swoją szybkostrzelność, która w ostatnim dodatku została zmodyfikowana tak by wyrównać balans.

Stg-44 02.png

Występowanie[]

  • Misja 6 poziomy "Die Sturmgewehr", "Schmerzen Express" i "Szturm na fort Schmerzen"

Medal of Honor: Airborne[]

Opis broni i rozgrywka[]

689728500.jpg

Tutaj Stg44 jest również znakomity. Cechuje go daleki zasięg, wysokie obrażenia w połączeniu z szybkostrzelnością. Dużym atutem jest też ulepszenie w postaci celownika optycznego, który odblokowujemy na 3cim poziomie. Niewątpliwie w serii Medal of Honor przewaga Stg44 nad innymi broniami jest autentycznie odwzorowana. Karabinek jest dostępny od trzeciej misji, lecz nie uświadczymy go w rękach wroga w misji 4.

Ulepszenia[]

  1. Kompensator- mniejszy odrzut
  2. Podwójny magazynek - szybsze przeładowanie
  3. Celownik optyczny ZF - gadżet, który możemy zamontować

Broń z gry Medal of Honor: Allied Assault i dodatków

Pistolety Walther P38Colt .45
Кольт 1911 01.jpg
Hi Standard Silenced Pistolrewolwer WebleyNagant rewolwerBeretta M1934
Karabiny Mauser KAR98k
Kar98k 00.png
M1 GarandM1903/A5 SpringfieldShort Magazine Lee-Enfield (expansion packs only)Mosin-Nagant 1891 (expansion packs only)Carcano (expansion packs only)DeLisle carbine (expansion packs only)

SVT-40(expansion packs only)Gewehr 43 (expansion packs only)

Automaty BARStG-44
BAR 01.jpg
Vickers-BerthierBredaThompsonMP-40PPSh-41MoschettoSten Mark
Ciężkie uzbrojenie
MOHAA Panzerschreck 00.jpg
PanzerschreckBazookaShotgunPIAT
Statyczny (nieruchomy) uzbrojenie
Mg-42 05.png
MG42M1919A4PzB41
Inne
Компас 01.png
Mark II fragmentation grenadeModel Stielhandgranate 24F1 grenadeBomba a ManoSmoke grenade
Advertisement