Medal Of Honor Wiki
Advertisement

Maschinenpistole 40, w skrócie MP40. Niemiecki pistolet maszynowy z okresu II wojny światowej. Znany po stronie niemieckiej jako "empi" lub "erma", a po stonie aliantów jako "Schmeisser". Występuje we wszystkich grach Medal of Honor z akcją osadzoną w Europie podczas II wojny światowej.

Historia[]

Traktat wersalski zakazywał Niemcom rozwoju automatycznej broni strzeleckiej. Tak więc wyposażeni w pierwszowojenny MP18 konstrukcji Hugo Schmeissera, próbowali po kryjomu rozwijać ten pistolet maszynowy i w 1928 roku powstała jego druga odmiana-MP28. Po dojściu do władzy nazistów i odrzuceniu postanowień traktatu wersalskiego, rozwój armii nabrał na sile. Dowództwo stwierdziło, że pistolet maszynowy Hugo Schmeissera jest przestarzały, miał magazynek z boku i był mało poręczny. Rozpisano konkurs na pistolet maszynowy dla wojska. Wywiązały się wtedy też dwie grupy dowódców. Jedni jako konserwatyści przyjęli jako propozycję, prototyp skonstruowany przez Schmeissera, który był konstrukcją ciężką i nie poręczną, lecz dopracowaną, a postępowcy uważający, że nowoczesna wojna, będzie dynamiczna i będzie się opierać o pojazdy, przyjęli propozycje fabryki Erma. Za konstrukcją Ermy stał Heinrich Vollmer, który opracował lekki pistolet maszynowy z prasowanej stali i elementami z bakelitu. Konstrukcja posiadała również składaną kolbę, co było przydatne spadochroniarzom i załogom pojazdów. Obaj konstruktorzy zauważyli, że mają bardzo podobną konstrukcje zamka i magazynka co skończyło się falą pozwów sądowych. W celu zakończenia batalii sądowej, wymyślono pewien kompromis. Konstrukcja zamka jak i magazynka była lepsza w peemie Schmeissera. Tak więc nakazano zaimplementowanie tych elementów do konstrukcji Vollmera i tak narodził się MP38. Po wybuchu wojny zmodernizowano go i uproszczono proces produkcji, co pozwoliło na zastosowanie gorszej jakości stali. Tak powstał MP40. Broń ta jest tania, niezawodna, ergonomiczna i jest ulubionym pistoletem maszynowym partyzantów, ze względu na gabaryty. Błędnie nazywany "Schmeisserem", ponieważ na magazynkach wybite było "Patent Schmeisser", wspomniany konstruktor zaprojektował tylko magazynek i układ zamka.

Medal of Honor i Medal of Honor: Underground[]

Opis broni[]

MP40 w Medal of Honor

W sequelu Underground zmieniła się nieco barwa, lecz to dalej stary dobry MP40

W obu grach MP40 zachowuje się tak samo, różni się jedynie odcieniem. Broń ta jest najmniej szybkostrzelnym pistoletem maszynowym, charakteryzuje się też trudnym do kontroli odrzutem i słabą celnością. Kule będzie znosić ponad celownikiem w okręgu. W rękach przeciwnika jest groźny na bliskim dystansie, a na dalekim coraz groźniejszy wraz z postępem gry. W Medal of Honor: Underground, ograniczono zapas amunicji do 300 sztuk dla pistoletów maszynowych. Z racji tego, że gry te faworyzują broń automatyczną, będzie to oręż najczęściej wykorzystywany przez gracza w misjach z jego udziałem na wyposażeniu. Początkowo spotykać go raczej będziemy w rękach oficerów, wraz z biegiem gry będzie się pojawiał u większej ilości wrogów, a ich ogień będzie coraz celniejszy.

Występowanie[]

Medal of Honor[]

Agent Gestapo wyposażony w MP40

Na wyposażeniu gracza w etapach[]
  • Serach the Town
  • Sewer Case
  • Rail Canyon
  • Meeting Greta
  • Escape Wolfram
  • The Rooftops of Dachsmag
  • The hunter's den
  • Dive !

Medal of Honor: Underground[]

  • Misja 2 "Hunting the Desert Fox"
  • Misja 3 "Undercover in Crete"
  • Misja 6 "A Mittelwerk saboteur"
  • Misja bonusowa "Panzerknacker Unleshead!"- wyłącznie w dwóch pierwszych etapach, jedynie w rękach przeciwnika.

Medal of Honor: Allied Assault + dodatki[]

Opis broni[]

w grze

W strzelaniu jest podobny do reszty SMG, jednakże ma nieco mniejszy zasięg od Thompsona i od niego ma też trudniejszy do kontroli odrzut, lecz w przeciwieństwie do STEN'a możliwy do kontroli. Od Moschetto odróżnia go głównie mniej pojemny magazynek, więc warto w trybie wieloosobowym po stronie Osi wybrać włoskiego żołnierza. Niemniej jednak dla państw Osi, MP40 był jedynym pistoletem maszynowym, aż do pojawienia się dodatku Breakthrough, gdzie wprowadzono jednostki włoskie. Podczas strzelania ogniem ciągłym, broń będzie nam uciekała do góry, dlatego warto celownik trzymać trochę niżej, a na dalekim dystansie strzelać seriami po 3 pestki. W rękach wroga jest to groźna broń. Choć zadaje niskie obrażenia do zmasowany i celny ogień potrafi dać nam w kość. We wszytkich tytułach jest podstawowym pistoletem maszynowym wroga i tak naprawdę jego występowanie w ekwipunku podczas kampanii, zależy od tego czy na start misji dostajemy aliancki odpowiednik. Wyjątkowo na start otrzymujemy go w rozszerzeniu Spearhead, gdzie podczas drugiej misji zrabowaliśmy niemieckie zapasy. Występuje w każdej misji tylko u Niemieckiego żołnierza.

Medal of Honor: Frontline[]

Medal of Honor: Infiltrator[]

Medal of Honor: European Assault[]

Medal of Honor: Vanguard[]

Medal of Honor: Heroes i Heroes 2[]

Medal of Honor: Airborne[]

Opis broni[]

W tej grze dostępny będzie od pierwszej misji, a wrogom będzie towarzyszyć do końca kampanii. Ma zadowalające parametry i łatwiej się go kontroluje od Thompsona, kosztem niższych obrażeń.

MP40 MOHA.jpg

Ulepszenia[]

  1. Podwójny magazynek - szybsze przeładowanie
  2. Magazynek na 64 naboje - większa pojemność magazynka
  3. Sztylet - w walce wręcz zabijamy wroga jednym trafieniem

Ciekawostki[]

  • Przy tworzeniu udźwiękowienia gry, realistyczny efekt dźwiękowy MP40 uzyskano nagrywając autentyczny egzemplarz na strzelnicy.

Advertisement