Medal Of Honor Wiki
Advertisement

Maschinengewehr 42 - niemiecki Uniwersalny Karabin Maszynowy z okresu II wojny światowej. Występuje w grach serii Medal of Honor podejmjących europejski i północnoafrykański teatr działań II wojny światowej.

Historia[]

Rheinmetall GmbH opracowali fantastyczny karabin maszynowy MG34. Jednakże był on zdecydowanie za drogi w produkcji i w dłuższej perspektywie wykończył by finanse zbrojeniowe III Rzeszy, więc powołano komisję i rozpisano konkurs na bardziej uproszczoną konstrukcję. Do konkursu powołano się Rheinmetall GmbH, Stübgen i Metall- und Lackwarenfabrik Johannes Großfuß. Firma Johanessa Großfussa zwycieżyła w konkursie. Opracowali oni karabin maszynowy działający na zasadzie krótkiego odrzutu lufy, posiadał on nowoczesny układ ryglowania zamka za pośrednictwem rolek. Konstrukcje Rheinmetallu i Stübgen działające na zasadzie odprowadzania gazów prochowych, miały problem z gromadzeniem się nagaru w komorze zamkowej. Zwycięska konstrukcja została przyjęta do jako prototypowa partia MG39. Na życzenie wojska zwiększono szybkostrzelność do zwrotnych 1050 strzałów/min. Po wstępnych testach poprawiono karabin następnie podniesiono szybkostrzelność do 1500 strzałów/min. Zastosowano również lżejszy zamek, nad MG39 pracowano równolegle z powiększaniem szybkostrzelności w MG34. Doświadczenia Rheinmetallu, przydały się w dopracowaniu ostatecznego prototypu MG41. Zamówiono partię 1500 sztuk i posłano na front celem sporządzenia raportów. Raporty i opinie żołnierzy przedstawiono Hitlerowi oraz zorganizowano pokaz możliwości tego oręża. Wniebowzięty Führer nakazał natychmiast uruchomić produkcję masową. Karabin przyjęto na stan jako Maschinengewehr 42. Broń ta okazała się doskonała, ogromna szybkostrzelność i niesamowity zasięg skuteczny między 2-3 km, sprawił że była to najlepsza broń w swojej klasie. Chwalona przez żołnierzy siała postrach na polach walki. Żołnierze nazywali ją Schnellspritze (niem. szybka strzykawka) lub Hitlersäge (niem. piła Hitlera) przez dużą szybkostrzelność, która generowała jednolity dźwięk piły mechanicznej. MG42 dało początek klasie broni zwanej Uniwersalne Karabiny Maszynowe, rozwiązania z tego kaemu używane są po dziś dzień. Jego różne warianty z nielicznymi zmianami produkowane są po dziś dzień np.MG3, który również jest współcześnie na wyposażeniu czołgów Leopard 2.

Medal of Honor: Underground[]

Opis broni i rozgrywka[]

Mg42mohu1.jpg

Strzelanie z MG42

Występuje tu jako stacjonarny karabin maszynowy, ma najwiekszą szybkostrzelność ze wszystkich broni w grze i nieskończoną amunicje. Przeważnie zabija od razu przeciwników. Za jego sterami, trudniej nas trafić co czyni nas stacjonarną fortecą. Nasi adwersarze również potrafią z niego korzystać więc trzeba się mieć na baczności i nie dopuścić do otwarcia przez nich ognia, kilka pocisków jest w stanie posłać nas do piachu, więc aby uchronić nasze wirtualne życie, trzeba będzie obserwować gniazdo kaemu tak aby żaden niemiaszek nie pochwycił za niego. W wypadku gdy już pochwycą za MG42, nie należy się wystawiać na ostrzał, ponieważ na bliski i średni dystans ogień jest tak zmasowany oraz celny, że w ciągu sekundy jesteśmy martwi. Najlepiej oddalić się i zabić takiego delikwenta ze snajperki lub jeżeli takowej nie mamy, obejść gniazdo tak aby zaskoczyć wroga i błyskawicznie go spacyfikować.

Występowanie[]

Misja 1: Occupied![]
  • Tread Carefully
Misja 5: Last Rites at Monte Cassino[]
  • Mayhem in the Monastery
Misja 6: A Mittelwerk Saboteur[]
  • Plans for Destruction
Misja 7: Liberation![]
  • Final uprising
  • Street by Street
  • Operation Marketplace

Ciekawostki[]

  • Za pośrednictwem MG42 możemy niszczyć czołgi i pojazdy jest to najskuteczniejsza metoda. Oczywiście w rzeczywistości nie byłoby to możliwe.

Medal of Honor: Allied Assault + dodatki[]

Mg42mohaa1.jpg
Mg42mohaa.jpg

Tutaj MG42 pełni identyczną rolę jak w poprzedniej odsłonie. Jest to istna kosiarka do wyżynania wrogich żołnierzy. Występuje w praktycznie każdej misji. W rękach wroga jest wyjątkowo niebezpieczny, ponieważ po trafieniu ekran podrzuca nam natychmiastowo do góry. Najlepiej jest się od razu schować zanim, kaemista zużyje nam cały pasek zdrowia. Celność kaemu nie zmienia się w zależności od dystansu niezależnie czy strzela gracz czy bot. Więc gniazda MG42 najlepiej likwidować od razu wykorzystując element zaskoczenia. Jest to najlepsza broń w swojej klasie w całej grze. Występuje w gniazdach najczęściej osadzonych w bunkrach, oknach czy barykad lub wieżach obserwacyjnych, można go też spotkać jako uzbrojenie Sd.Kfz 251 oraz jako kaem czołgu Panzer IV w dodatku Spearhead i Breakthrough.

Wersja przenośna[]

W dodatkach Spearhead i Breakthrough występuje przenośna wersja MG42, na składanym trójnogu. Kaem ten zasilany jest z taśm po 50 naboi. Nie posiada jednak animacji przeładowania. Występuje na mapach:

Wersja przenośna

  • Stadt
  • Brest
  • Bazaar
  • Flughaffen
  • Castello
  • Kasserine
  • Malta
Ciekawostki[]
  • Wersja ta podczas przeładowywania podłożony ma sfx z przeładowania Stg44

Medal of Honor:Airborne[]

Mg42airborne.jpg

Tak samo groźny i niebezpieczny jak w poprzednich odsłonach. Zasilany 100 nabojową taśmą, a ich zapas jest nieskończony. Występuje tutaj jako stacjonarny Karabin Maszynowy. Wersja przenośna z bębnowym magazynkiem jest na wyposażeniu Elitarnego Szturmowca (level 10), jednak jest on niedostępny dla gracza.

Advertisement