Medal Of Honor Wiki
Advertisement

Fucile Mitragliatore Breda Modello 30 - włoski ręczny karabin maszynowy z okresu II wojny światowej. Występuje w Medal of Honor: Allied Assault Breakthrough.

Historia[]

Breda 30, weszła na wyposażenie w 1930 roku jako podstawowy karabin maszynowy, strzelała z tępołukowej amunicji 6,5mm, a broń działała na zasadzie odrzutu zamka swobodnego co było nie do pomyślenia przy amunicji karabinowej. Powodowało to zakleszczanie się łuski w komorze nabojowej, aby temu zaradzić inżynierowie opracowali mechanizm smarujący każdy nabój przed wprowadzeniem do komory, co wymusiło zastosowanie stałego magazynka i skomplikowało proces utrzymania karabinu w czystości. Magazynek ładowany był łódkami po 20 naboi co było koszmarnie niewygodne. W połączeniu z nabojem 6,5mm sprawiło, że Breda 30 stała się najgorszym karabinem maszynowym II wojny światowej. Praktycznie każdy parametr tej broni był jej wadą. Skomplikowana i nieprzemyślana konstrukcja, słabe parametry spowodowane kiepskim nabojem oraz kompletny brak ergonomii.

Medal of Honor: Allied Assault[]

strzelanie z Bredy zamocowanej na dwójnogu

Wersja stacjonarna[]

W kampanii dla jednego gracza Bredę spotykamy podczas zmagań nieopodal Geli, występuje tam jako stacjonarny Karabin Maszynowy. Szybkostrzelność niemal identyczna do MG42 i Cal.30, jednak obrażenia i celność pozostawiają wiele do życzenia.

Wersja ręczna[]

Breda jako RKM w trybie wieloosobowym

W trybie wieloosobowym jeżeli posiadamy wersje DLC zakupioną w GOG.com możemy się wyposażyć w Bredę 30, wprowadzona przy przedostatnim patchu. Zastępuje ona Stg44. Zadaje wysokie obrażenia jak Vickers-Berthier i jej ciężar sprawia, że poruszamy się naprawdę wolno, na tle brytyjskiego konkurenta wypada słabo ze względu na większy i trudniejszy w kontroli odrzut. Szybkostrzelność identyczna jak we wspomnianym erkaemie wojsk Brytyjskich. Podobnie jak Vickers-Berthier odrzucana jest przez graczy na rzecz bardziej mobilnego BAR'a i Stg44. Niestety nie ma możliwości użycia jej w kampanii dla jednego gracza.

Advertisement